tedee powered by Gerda - FAQ - Gerda
Strona główna > Tedee > tedee powered by Gerda – FAQ

tedee powered by Gerda – FAQ

Zamek tedee powered by Gerda

  • Czy inteligentny zamek tedee to bezpieczne rozwiązanie?

    Inteligentny zamek tedee jest urządzeniem inteligentnego domu, a jego bezpieczeństwo potwierdza certyfikat organizacji AV-Test: https://www.iot-tests.org/2022/02/tedee-lock-security-test-of-the-polish-smart-lock/

    Dzięki wielu technologiom (SSL, TLS), dostęp cyfrowy do urządzeń tedee jest zagwarantowany wyłącznie osobom uprawnionym. Na każdym etapie transmisji komunikacja jest szyfrowana, a dostęp do chmury jest uwierzytelniany za pomocą kluczy asymetrycznych. Połączenie Bluetooth jest zabezpieczone protokołem TLS 1.3. Inteligentny zamek tedee wręcz podnosi bezpieczeństwo drzwi, gdyż każdorazowe otwarcie zamka (przez aplikację, PIN, przycisk lub ręczne) jest zarejestrowane przez zamek i możemy być o nim poinformowani w czasie rzeczywistym. Więcej informacji na temat bezpieczeństwa inteligentnego zamka tedee można znaleźć we wpisie na blogu: https://tedee.com/pl/czy-smart-lock-jest-bezpieczny/

  • Czy można zhakować inteligentny zamek tedee lub powielić jego sygnał?

    Protokół, którego używamy (TLS 1.3 i SHA 256) jest odporny na włamanie metodą „brute force”. Ponadto, nawet w ekstremalnych sytuacjach chmura Azure Active Directory służy jako dodatkowe narzędzie szyfrowania, sprawdzając certyfikat komunikacji urządzenia. Szczegółowe informacje na temat bezpieczeństwa inteligentnego zamka można znaleźć na blogu: https://tedee.com/pl/czy-smart-lock-jest-bezpieczny/

  • Czy moje dane osobowe są bezpieczne?

    Tak! To dla nas priorytetowa kwestia. Zdecydowaliśmy się na przechowywanie danych użytkowników w chmurze jedynie w przypisanych tokenach, dlatego też żadne dane potrzebne do obsługi inteligentnego zamka tedee nie są przechowywane online. Oczywiście jeżeli użytkownik wyrazi na to zgodę, to możemy używać jego danych w celach marketingowych. Są one jednak niezależne od danych zamka tedee, a użytkownik zawsze może anulować subskrypcję kontaktów marketingowych.

  • Czy inteligentny zamek tedee pasuje do moich drzwi?

    Sprawdź to, mierząc swoje drzwi. Najlepiej, jeśli przeczytasz poradnik zakupowy na blogu tedee: https://tedee.com/pl/czy-moge-zamontowac-smart-lock-tedee/ . Zasadniczo, drzwi muszą spełniać trzy wymagania. Po pierwsze, nasz smart lock jest kompatybilny z europejskimi (euro-profil), szwajcarskimi i nordyckimi wkładkami. Po drugie, w przypadku drzwi otwieranych na zewnątrz, odległość między futryną a środkiem otworu na klucz (przy zamkniętych drzwiach) musi wynosić co najmniej niż 30 mm – w przeciwnym razie zamek zahaczałby o futrynę. Po trzecie, od strony wewnętrznej drzwi, wkładka musi wystawać z oszyldowania/rozetki co najmniej 2 mm – wycięcie w kole zamka musi być nasunięte na wkładkę, aby zamek mógł prawidłowo pracować. W przypadku wątpliwości jesteśmy do dyspozycji pod support@tedee.com

    Dodatkowe informacje, które mogą być przydatne, znajdziesz w artykule na blogu: https://tedee.com/pl/kiedy-tedee-nie-pasuje-do-moich-drzwi/

  • Mam drzwi z wielopunktowym ryglowaniem i pochwytem. Czy tedee sobie poradzi?

    Tak! Tedee generuje moment obrotowy 2[Nm] (to około 2kg zawieszone na dźwigni 10cm) i mimo niepozornego rozmiaru jest najmocniejszym zamkiem na rynku. Ponadto tedee odciągnie zapadkę klamki (tę opcję konfiguruje się w aplikacji), więc otworzy drzwi z pochwytem lub nieruchomą gałką.

  • Jak zasilany jest inteligentny zamek tedee?

    Inteligentny zamek tedee PRO jest zasilany przez akumulator litowo-jonowy, którego czas pracy na jednym ładowaniu wynosi zwykle od 6 do 10 miesięcy (w zależności od rodzaju drzwi i tego jak dobrze są wyregulowane), przy użyciu zamka średnio 8 razy dziennie. Ładujemy go za pomocą przewodu micro USB z wtyczką magnetyczną, który jest w zestawie. Dzięki temu zamek nie ulegnie uszkodzeniu, gdyby ktoś wyrwał przewód w trakcie ładowania.

    Inteligentny zamek tedee GO jest zasilany z trzema bateriami CR123A. W opisanych powyżej warunkach używania, baterie od uznanego producenta powinny wystarczyć na 5 do 8 miesięcy. Możemy je zastąpić akumulatorkami wielokrotnego użytku. W obu przypadkach aplikacja przypomni Ci o konieczności doładowania akumulatorów (lub niskiego stanu baterii).

  • Co, jeśli w domu nie będzie prądu lub Wi-Fi?

    Dopóki akumulator jest naładowany, inteligentny zamek będzie działał w trybie offline: nie będziesz „widział” i nie będziesz mógł otwierać zamka „z dowolnego miejsca na świecie”, ale nadal otworzysz i zamkniesz drzwi korzystając z aplikacji tedee będąc przy drzwiach, w zasięgu Bluetooth. Bez problemu przekażesz też zdalnie dostęp do zamka za pomocą aplikacji tedee.

  • Co, jeśli rozładuje mi się telefon?

    Drzwi możesz zawsze otworzyć standardowym kluczem, a jeśli masz jakikolwiek inny telefon do dyspozycji, możesz się zalogować na swoje konto w aplikacji tedee i otworzyć drzwi. Jeśli masz bridge, możesz także skorzystać z komputera i strony porta.tedee.com

  • Co, jeśli zgubię telefon? Czy ktoś może go użyć, aby otworzyć moje drzwi?

    Jeżeli jesteś gościem lub administratorem, skontaktuj się z właścicielem, aby usunął zamek z Twojego konta lub zaloguj się na swoje konto z innego telefonu i usuń dostęp. Jeśli jesteś właścicielem, najszybszą opcją jest zalogowanie się do konta tedee z innego urządzenia mobilnego i usunięcie inteligentnego zamka (wtedy drzwi będzie można otworzyć wyłącznie za pomocą tradycyjny klucza). Będąc właścicielem zamka, warto założyć sobie także konto administratora i tego konta używać na co dzień – nie będąc zalogowanym na konto właściciela. Nawet po usunięciu konta administratora, będziemy nadal mogli operować zamkiem po zalogowaniu na konto właściciela. Oczywiście każdy telefon jest/powinien być zabezpieczony kodem PIN i wtedy dostęp do wszystkich aplikacji jest możliwy wyłącznie po odblokowaniu telefonu. Mimo wszystko, posiadamy również procedury, które pozwalają nam zablokować dostęp do zamka na odległość – w razie potrzeby zadzwoń pod numer +48 22 3077267, aby uzyskać wsparcie. Pamiętaj również, że inteligentny zamek tedee jest niewidoczny z zewnątrz, a dostęp do Twojego konta w aplikacji tedee oraz do zmiany zaawansowanych opcji można zabezpieczyć dodatkowo kodem PIN.

  • Co, jeśli nie posiadam smartfonu?

    W takim przypadku możesz otwierać inteligentny zamek z zewnątrz za pomocą standardowego klucza lub klawiatury po wpisaniu kodu PIN. Od wewnątrz można otworzyć drzwi ręcznie, za pomocą gałki lub naciskając przycisk.

  • Co, jeśli w moim lokalu nie ma Internetu?

    Inteligentny zamek tedee nie wymaga stałego połączenia internetowego, jednak aplikacja tedee w smartfonie potrzebuje dostępu do transmisji danych. Przy braku możliwości połączenia zamka z Internetem musimy pamiętać, że nie będziemy mieli dostępu do funkcji zdalnych (otwieranie czy monitorowanie zamka z dowolnego miejsca na świecie) oraz niektórych automatyzacji.

  • Które funkcje inteligentnego zamka tedee wymagają bridge’a?

    Bridge, dzięki usługom chmurowym, łączy nasz smartfon z zamkiem i udostępnia dane w czasie rzeczywistym. Dzięki niemu mamy dostęp do:

    1. Podglądu stanu zamka (zamknięty czy otwarty, poziom naładowania baterii, historia/dziennik użycia itd.) z dowolnego miejsca na świecie.
    2. Możliwości otwierania i zamykania oraz zmiany ustawień zamka z dowolnego miejsca na świecie.
    3. Automatycznego upgrade’u oprogramowania.
    4. Bridge działa również jako iBeacon, w trakcie uruchomienia funkcji Auto-otwierania, dzięki czemu Auto-otwieranie pracuje stabilniej.
  • Automatyczne otwieranie drzwi nie działa, mimo że przyszło powiadomienie. Co należy zrobić?

    Najczęściej przyczyna braku prawidłowego działania tej funkcji jest związana z ustawieniami samego telefonu. Aplikacja musi mieć dostęp do usług lokalizacji w trybie „Zawsze pozwalaj”, musi mieć dostęp do działania w tle, a telefony z systemem Android muszą mieć wyłączoną optymalizację baterii dla aplikacji tedee. W przypadku problemów prosimy o kontakt z support@tedee.com

  • Czy potencjalni włamywacze mogą zobaczyć inteligentny zamek tedee z zewnątrz?

    Nie. Inteligentny zamek jest montowany od wewnętrznej strony drzwi i jest całkowicie niezauważalny z zewnątrz. Pamiętaj, że klasa antywłamaniowe drzwi zależy od klasy drzwi, szyldów i wkładek zamontowanych w drzwiach.

  • Co się stanie, jeżeli elektronika lub silnik inteligentnego zamka przestaną działać?

    Drzwi z inteligentnym zamkiem tedee można zawsze otworzyć tradycyjnym kluczem. W razie awarii, tedee działałby jak zwykła, ręczna gałka.

  • Czy po zainstalowaniu inteligentnego zamka tedee nadal będę potrzebował kluczy?

    Tak, ale tylko w nagłych wypadkach, gdy nie mamy możliwości skorzystania z aplikacji (np. rozładuje nam się telefon lub go stracimy) lub doprowadzimy do całkowitego rozładowania baterii.

  • Jak działa automatyczne otwieranie?

    Automatyczne otwieranie składa się z dwóch kroków. Pierwszy to obudzenie aplikacji w telefonie, gdy zbliżamy się do domu i przeszukiwanie urządzeń Bluetooth w celu detekcji zamka. Drugi, to autoryzacja użytkownika i otwarcie zamka, gdy zbliżymy się do niego na odległość zasięgu Bluetooth. Oznacza to, że zamek tedee nie może zostać otwarty, dopóki nie zbliżymy się z naszym urządzeniem/aplikacją tedee na odległość kilku metrów od drzwi. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z przewodnikiem konfiguracji funkcji automatycznego otwierania drzwi tutaj: https://tedee.com/pl/knowledge-base/automatyczne-otwieranie-en/

  • Kiedy należy naładować akumulator w zamku tedee PRO lub wymienić baterie w tedee GO?

    W każdej chwili możesz sprawdzić stan akumulatora tedee PRO w aplikacji tedee. Dostaniesz również automatyczne powiadomienie, gdy poziom naładowania spadnie do 15% – nie panikuj, nadal masz prawdopodobnie kilka tygodni do całkowitego rozładowania. Oczywiście, nie należy do tego dopuszczać, gdyż całkowite rozładowanie może obniżyć sprawność lub uszkodzić akumulator w tedee PRO i baterie w tedee GO. Ładowanie akumulatora w tedee PRO trwa niecałe 5 godzin. Baterie w tedee GO powinniśmy wymienić jak najszybciej od przyjścia powiadomienia. Dla utrzymania najlepszej kondycji akumulatora, zalecamy utrzymywanie go w granicach 35%-85% poziomu naładowania.

  • Czy mogę zarządzać dostępem do inteligentnego zamka tedee z dowolnego miejsca na świecie lub do zamków w różnych lokalizacjach?

    Jeżeli masz dostęp do Internetu, możesz bez przeszkód zarządzać zamkiem tedee na odległość. Jeżeli posiadasz wiele zamków w różnych lokalizacjach, to istnieje możliwość utworzenia oddzielnych organizacji w portal.tedee.com, z których każda składać się może z wielu inteligentnych zamków i użytkowników. Zamki mogą być umieszczone w różnych strefach czasowych – musisz jedynie wpisać dokładne daty i godziny, w których chcesz udzielać dostępu w danej strefie, a zamek sam dopasuje ustawienia do danej strefy czasowej.

  • Czy mogę sterować dostępem do mojej firmy za pomocą aplikacji mobilnej?

    Możesz zarządzać dostępem do firmy za pomocą aplikacji, ale oprócz tego tedee zapewnia dedykowany portal, który daje wygodniejsze zarządzanie dostępami do zamków i użytkowników: https://portal.tedee.com

  • Czy inteligentny zamek tedee może obsługiwać więcej niż 50 użytkowników?

    Tak, możesz udzielić dostępu dowolnej liczbie użytkowników. Stworzyliśmy portal (https://portal.tedee.com), do zarządzania wieloma dostępami, który jest znacznie wygodniejszy od aplikacji mobilnej. Skorzystasz z niego logując się do niego tak jak do swojej aplikacji. Pamiętaj – portal jest stworzony dla właścicieli zamków – nie będziesz ich widział będąc administratorem czy gościem, chyba, że właściciel udzieli Ci w portalu dostępu jako administrator.

  • Jak uzyskać dostęp do portalu?

    Portal jest dostępny pod adresem https://portal.tedee.com/ . Zaloguj się tak, jak logujesz się do konta w aplikacji tedee.

  • Czy inteligentny zamek tedee musi pracować w chmurze?

    Jesteśmy zwolennikami usług chmurowych. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii stworzyliśmy rozwiązanie, o którym możemy powiedzieć, że jest najbezpieczniejsze i najbardziej niezawodne. Oczywiście, stale pracujemy nad jego ciągłym ulepszaniem. Pracujemy jednocześnie nad lokalną wersją API, umożliwiającą lokalne zarządzanie zamkami przez bridge (wystarczy lokalny dostęp do sieci Wi-Fi), która powinna być dostępna w 2023 roku. Tutaj można znaleźć więcej informacji na temat bezpieczeństwa inteligentnego zamka tedee: https://tedee.com/pl/czy-smart-lock-jest-bezpieczny/

  • Czy muszę używać inteligentnego zamka tedee z systemem inteligentnego domu?

    Nie, nie musisz. Możesz korzystać ze wszystkich funkcji za pomocą aplikacji tedee. Jeśli chcesz, możesz też z łatwością dodać smart lock tedee do aplikacji Home (iOS) lub Google Home na smartfonie – dzięki temu można sterować inteligentnym zamkiem poprzez asystentów głosowych i uproszczony interfejs. Tutaj znajdziesz więcej informacji, jak inteligentny zamek działa bez inteligentnego domu: https://tedee.com/pl/inteligentny-zamek-bez-inteligentnego-domu-co-trace/

  • Czy inteligentny zamek współpracuje z moim systemem inteligentnego domu?

    Inteligentny zamek tedee jest kompatybilny z najpopularniejszymi systemami dostępnymi na rynku jak: Apple Home, Google Home i Amazon Alexa, Homey, Loxone, Fibaro, Grenton, eeDomus, Consolomio, Jeedom i Ampio. Więcej informacji na temat integracji inteligentnego domu można znaleźć na naszym blogu oraz tutaj: https://tedee.com/pl/integracje-smart-home/

  • Czy inteligentny zamek tedee można integrować z automatycznymi systemami bookingowymi, jak Airbnb czy Booking.com?

    Tak, choć nie bezpośrednio. Inteligentny zamek tedee posiada integrację z systemami typu Channel Management jak Smoobu czy Guesty. Jeżeli do obsługi nieruchomości wykorzystujecie jednej z powyższych platform, to integracja z systemami najmu jest możliwa i bardzo prosta, a generowanie kodów dostępu (PIN’ów do klawiatury tedee) odbywa się w pełni automatycznie. Więcej informacji znajdziesz w naszej bazie wiedzy: https://tedee.com/pl/knowledge-base/integracja-tedee-z-systemem-zarzadzania-kanalami-smoobu/ oraz https://tedee.com/pl/knowledge-base/integracja-tedee-z-systemem-zarzadzania-kanalami-guesty/

  • Co zrobić, jeśli osoba wynajmująca ode mnie lokal nie korzysta z nowoczesnych technologii?

    Inteligentny zamek tedee można otwierać za pomocą tradycyjnego klucza lub przy pomocy kodu PIN wpisywanego na klawiaturze – dzięki temu nie potrzebujemy smartfona do otwarcia drzwi. Od wewnątrz, tedee może działać jako standardowa manualna gałka. Klawiatura jest szczególnie polecanym rozwiązaniem w przypadku stosowania inteligentnego zamka tedee w biurach czy w najmie krótkoterminowym.

    Jeżeli jednak najemcy posiadają smartfona proponujemy skorzystanie z generatora tymczasowych linków dostępu na stronie portal.tedee.com Linki nie wymagają instalacji aplikacji – wystarczy wejść na stronę z linkiem, na której będą widoczne przyciski/slidery, po uruchomieniu których zamek się otworzy. Do korzystania z linków niezbędny jest bridge. Jeśli goście przyjeżdżają na dłużej proponujemy, aby na kilka dni przed przyjazdem wysłać im wiadomość z krótką instrukcją, aby mieli czas zainstalować aplikację i utworzyć konto.

  • Jak wyłączyć inteligentny zamek tedee?

    Naciśnij i przytrzymaj przycisk z przodu urządzenia do momentu, aż zacznie „oddychać”, a następnie zgaśnie czerwona dioda.

  • Czy można zamówić inteligentny zamek tedee lub nakładkę na przycisk w innej wersji kolorystycznej?

    Obecnie Inteligentny zamek tedee jest dostępny w dwóch wersjach: srebrny z przyciskiem w kolorze białym oraz grafitowy z czarnym przyciskiem.

  • Czy jeśli kupię inteligentny zamek tedee teraz, to będzie on kompatybilny z systemami inteligentnego domu w przyszłości?

    Najprawdopodobniej tak. Możemy integrować zamek tedee z innymi systemami poprzez wprowadzenie aktualizacji oprogramowania sprzętowego i za pośrednictwem naszego API. Należy pamiętać, że gwarantowany okres wsparcia produktu trwa 5 lat.

Bridge

  • Czym jest bridge?

    Bridge jest niewielkim urządzeniem, wkładanym do gniazdka, pozwalającym na zdalne monitorowanie i sterowanie naszym zamkiem z dowolnego miejsca na świecie. Łączy się z inteligentnym zamkiem tedee przez Bluetooth i przekazuje zaszyfrowanym protokołem sygnał po Wi-Fi do lokalnego routera. Dzięki temu informacje o statusie zamka, komendy i zmiany ustawień możemy wysyłać poprzez serwis chmurowy, będąc w dowolnym miejscu na świecie. Korzystanie z bridge’a to sposób na uzyskanie wszystkich korzyści inteligentnego zamka. Więcej na ten temat znajdziesz tutaj: https://tedee.com/pl/co-to-jest-smart-bridge/

  • Czy bridge jest niezbędny?

    Nie, nie jest niezbędny, ale pozwala nam w pełni wykorzystać funkcjonalność inteligentnego zamka tedee. Łączy go poprzez Internet i chmurę z aplikacją tedee na urządzeniach mobilnych, pozwalając na zdalny, z dowolnego miejsca na świecie monitoring jego stanu, sterowanie nim i zmienianie jego ustawień. Bez bridge’a nadal możemy sterować zamkiem i zmieniać jego ustawienia, ale jedynie znajdując się w jego bezpośrednim sąsiedztwie i łącząc się z nim bezpośrednio po BT. Ponadto bridge aktualizuje automatycznie wszystkie sparowane urządzenia i wspomaga procedurę Auto-otwierania.

  • Czy bridge wymaga połączenia z Internetem?

    Tak, oczywiście! Połączenie go z routerem Wi-Fi jest niezbędne. Jeżeli nie posiadany w danej lokalizacji możliwości podłączenia do Internetu, stosowanie bridge’a mija się z celem.

  • Które funkcje inteligentnego zamka tedee wymagają zastosowania bridge’a?

    Mówimy o 4 podstawowych zastosowaniach bridge’a:

    1. Zdalne monitorowanie stanu zamka – możliwe jest ustawienie powiadomień, które w czasie rzeczywistym będą nas informowały o zmianach stanu zamka, takich jak otwarcie, zamknięcie, rozładowanie baterii, etc.
    2. Zdalne zarządzanie zamkiem – otwieranie, zamykanie, zmienianie ustawień poszczególnych funkcjonalności (w przypadku dodania zamka do Apple Home zdalne sterowanie zamkiem jest możliwe przez HomePod lub AppleTV, ustawione w zasięgu Bluetooth od zamka)
    3. Automatyczna aktualizacja oprogramowania – nie musimy pamiętać o wgrywaniu ręcznie nowych wersji.
    4. Bridge, w trakcie działania funkcji Auto-otwierania, działa także jako iBeacon wybudzający naszą aplikację. Dzięki temu, gdyby system naszego smartfona ją zabił zanim doszlibyśmy w zasięg BT zamka tedee, sygnał z bridge’a ponownie ją uruchomi. Dzięki temu mamy większą pewność, że ta funkcja działać będzie prawidłowo.
  • Gdzie umieścić bridge?

    Bridge powinien być umieszczony w odległości 2 -3 metrów od inteligentnego zamka tedee oraz w zasięgu sieci Wi-Fi. Najlepiej, aby między bridge’m i zamkiem nie było żadnych przegród czy drzwi, które mogą zakłócać lub tłumić sygnał. W celu osiągnięcia najlepszego efektu, należy umieścić bridge jak najbliżej zamka tedee.

  • Czy mogę podłączyć wiele inteligentnych zamków do jednego bridge’a?

    Tak, do bridge’a można podłączyć do 10 urządzeń pod warunkiem, że są w zasięgu Bluetooth od bridge’a. W rzeczywistych warunkach będziemy w stanie podłączyć w jednej lokalizacji od dwóch do czterech zamków i klawiatur.

Drzwi, wkładka, montaż

  • Czy inteligentny zamek tedee będzie pasował do moich drzwi? Co należy sprawdzić?

    Aby móc zamontować inteligentny zamek tedee drzwi muszą spełniać kilka warunków:

    1. Muszą być wyposażone w zamek z wkładką typu euro-profil. Dla zamków tedee PRO posiadamy także adaptery do wkładek typu skandynawskiego i możliwość dobrania wkładki szwajcarskiej
    2. Jeżeli drzwi otwierają się na zewnątrz, odległość od osi wkładki do framugi/ościeżnicy (mierzona od wewnątrz mieszkania przy zamkniętych drzwiach) musi wynosić:
      1. Dla zamka tedee PRO – co najmniej 30 mm.

    Dla zamka tedee GO – co najmniej 40 mm.


    Dokładniejsze informacje jak to sprawdzić znajdziesz tutaj: https://tedee.com/pl/czy-moge-zamontowac-smart-lock-tedee/

    Opis przypadków, w których inteligentny zamek tedee nie może zostać zamontowany znajdziesz tutaj: https://tedee.com/pl/kiedy-tedee-nie-pasuje-do-moich-drzwi/

  • Czy moja wkładka będzie pasować do inteligentnego zamka tedee?

    Zamek tedee PRO można założyć na wkładkę typu klucz/gałka, na trzpień pod gałkę mechaniczną. Mamy w ofercie trzpienie do wielu modeli wkładek, ale polecamy kontakt z nami przed zakupem. Dodatkowo wkładka od strony wewnętrznej musi wystawać poza oszyldowanie co najmniej 2 mm. Pasujący trzpień posiadają wkładki z oferty Gerdy oznaczone jako „tedee ready”. Jeżeli posiadają Państwo taką wkładkę, to wystarczy odkręcić i zdjąć gałkę, a na jej miejsce założyć inteligentny zamek tedee. Posiadamy ponadto bardzo szeroką gamę akcesoriów, umożliwiających dopasowanie wkładek typu klucz/gałka wielu producentów do naszego inteligentnego zamka tedee. W razie posiadania wkładki klucz/gałka innego producenta, ale spełniającej warunek wystawania od strony wewnętrznej na co najmniej 2 mm, prosimy o kontakt z naszym wsparciem (22 329 63 63), celem sprawdzenia czy będziemy mogli ją modyfikować do naszego zamka.

    Zamek tedee GO – montujemy na klucz, na wkładce typu euro-profil klucz-klucz. Wkładka musi być wyposażona w tzw. bezpieczne sprzęgło (czyli mieć możliwość operowania kluczem, gdy z drugiej strony wkładki jest włożony klucz). Wkładka od strony wewnętrznej powinna wystawać na co najmniej 3 mm poza oszyldowanie. W przypadku gdy wystaje mniej lub jest zlicowana z szyldem, musimy się upewnić, czy rozetka jest zainstalowana stabilnie (nie może być osadzona na plastikowej podstawie, która może odpaść pod obciążeniem). Wtedy zamek tedee GO można zainstalować na adapterze, przyklejonym do rozetki lub oszyldowania wkładki.

  • Czy mogę zamówić 2 wkładki, które otwierają się tym samym kluczem?

    Tak, oferujemy taką możliwość. Jest to zamówienie niestandardowe, którego przygotowanie zajmuje nieco więcej czasu. Wkładki SLR występują tylko w układzie klucz/gałka! W celu uzyskania informacji na temat czasów realizacji konkretnych zamówień, prosimy o kontakt pod numerem 22 329 10 10.

  • Czy mogę kupić wkładkę kompatybilną z systemem master key?

    Oferujemy kilka możliwości dopasowania sprzętu tedee do systemów master key i ujednoliconego klucza. Napisz do nas na sklep@gerda.pl lub zadzwoń pod numer 22 329 10 10 ze szczegółami Twojego systemu.

  • Jak dobrać odpowiednią wkładkę lub adapter do moich drzwi?

    Jeżeli sprawdziliśmy, że zamek tedee można zamontować do naszych drzwi, należy zdecydować czy konieczna będzie wymiana wkładki, wymiana samego trzpienia czy może zastosowanie odpowiedniego adaptera. Więcej informacji na temat prawidłowego doboru można znaleźć na blogu tedee: https://tedee.com/pl/frequently-asked-questions/?tab=tab-3 . W przypadku wątpliwości co do prawidłowego doboru wkładki lub trzpieni prosimy o kontakt z naszym wsparciem (22 329 63 63).

  • Jak złożyć wkładkę modułową Gerda SLR?

    Zachęcamy do obejrzenia video na stronie https://tedee.com/support/insert-assembly/.  Jeśli po obejrzeniu instrukcji wideo nadal mają Państwo pytania, wsparcia udzielimy pod numerem 22 329 63 63.

  • Jak zamontować wkładkę w drzwiach?

    Zachęcamy do obejrzenia filmów pokazujących demontaż i montaż nowej wkładki dostępnych tutaj:  https://youtu.be/E2R5N5Q97o4 oraz https://www.youtube.com/watch?v=DGPWnoPCUgE. Jeśli po obejrzeniu instrukcji wideo nadal masz pytania, zadzwoń do nas pod numer 22 329 63 63.

  • Co, jeżeli nie będę potrafił poradzić sobie z montażem wkładki czy inteligentnego zamka tedee?

    Jeżeli tylko Państwa drzwi spełniają warunki montażu zamka tedee, można zamówić zestaw wraz z montażem. Oferujemy usługę montażu na terenie całego kraju. W przypadku montażu w rejonach bardziej odległych, może istnieć konieczność dopłaty za dojazd. Prosimy o kontakt z naszym wsparciem pod numerem 22 329 63 63.

  • Czy wkładka jest odporna na próby włamania? Czy posiada certyfikaty?

    Tak. Nasze wkładki GERDA są certyfikowane w klasie 5 i 6 według europejskich norm bezpieczeństwa i posiadają sprawdzoną odporność na włamania w klasie B lub C, w zależności od typu wkładki.

  • Czy po zamontowaniu inteligentnego zamka tedee mogę wciąż używać do otwierania i zamykania drzwi klucza?

    Inteligentny zamek tedee działa jak gałka do drzwi – dzięki temu zawsze możesz je otworzyć od wewnątrz, ręcznie obracając gałkę. Analogicznie, zawsze można otworzyć drzwi z zewnątrz za pomocą standardowego klucza.

  • Czy inteligentny zamek tedee działa z zamkami trzypunktowymi oraz listwowymi?

    Inteligentne zamki tedee są najmocniejszymi z dostępnych na rynku zamków tego typu i radzą sobie bez problemów ze wszystkimi typami zamków, współpracujących w wkładką typu euro-profil. Jednak ze względu na sposób działania, nie będą prawidłowo funkcjonowały na zamkach z funkcją anty-paniczną (czyli możliwości odryglowywania zamkniętego zamka po naciśnięciu klamki, bez obrotu wkładki). W przypadku zamków, które wymagają podniesienia klamki w celu zamknięcia drzwi (tzw. zamek belgijski), funkcje automatycznego i zdalnego blokowania nie będą dostępne.

  • Czym jest odciąganie zapadki?

    Odciągnięcie zapadki to dodatkowa funkcjonalność zamka tedee, polegająca na odciągnięciu języka klamki, dzięki czemu możemy otwierać drzwi z pochwytem lub nieruchomą gałką. Po odciągnięciu zapadki przez zamek tedee wystarczy je popchnąć (jeśli otwierają się do wewnątrz) lub lekko pociągnąć (jeśli otwierają się na zewnątrz), aby je otworzyć.